Kryzys Michaela Korsa. Luksusowa marka zamknie ponad 100 sklepów

Kryzys marki Michael Kors
Fot. Michael Kors

Poważne kłopoty finansowe firmy założonej przez popularnego projektanta Michaela Korsa. Marka zamknie nawet 125 punktów sprzedaży. Co ze sklepami w Polsce?

Kryzys jest głównie związany ze spadkiem sprzedaży torebek i akcesoriów. W ostatnim kwartale finansowym firma straciła 26,8 mln dolarów w porównaniu do zysku netto rok wcześniej.

Z tego względu zarząd firmy poinformował o zamknięciu od 100 do 125 sklepów na całym świecie. Co ciekawe, komunikat nie dotyczy punktów w Azji. Tam Michael Kors notuje w dalszym ciągu wzrosty sprzedaży. Wszystko wskazuje na to, że na rynku pozostaną także sklepy znajdujące się w Polsce.

– Na pewno się nie zamykamy, aktualnie zapraszamy na wyprzedaż, ale sezonową, a nie totalną – mówi oficjalny przedstawiciel marki w naszym kraju. To dobra wiadomość, bo Polacy, a szczególnie Polki, bardzo polubiły amerykańską markę.

Niewykluczone jednak, że w przyszłości zamknięte zostaną kolejne sklepy. Analitycy przyznają, że przyczyną kłopotów jest fakt, iż Michael Kors prowadził bardzo agresywną politykę sprzedażową. – Kiedy marka sprzedawała produkty w domach towarowych i sklepach multibrandowych, zyski były fenomenalne. Problemy zaczęły się, kiedy otworzono ponad 1000 punktów własnych – mówi Farla Efros, analityk i prezes HRC Advisory.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj