Rafał Czapul – zaczął od Vistuli, dziś prowadzi własną markę

Rage Age - marka odzieżowa opinie
Fot. Rage Age

Kiedyś Rafał Czapul chciał odmienić Vistulę i z garniturowego przedsiębiorstwa, które było wówczas na skraju upadku, starał się zrobić firmę liczącą się nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku modowym. Dziś projektant z sukcesami prowadzi własną markę – Rage Age.

Wszystko działo się w 2002 r. Dziś trudno sobie to wyobrazić, ale Vistula wówczas była w bardzo słabej kondycji finansowej. Młody projektant Rafał Czapul starał się sprawić, aby firma przestała być kojarzona wyłącznie z garniturami, a wyznaczała nowe kierunki w modzie męskiej i zaskakiwała asortymentem.

Zgodnie z przyjętą strategią projekty marki stały się ciekawsze, ale i odważniejsze. Pojawili się też nowi partnerzy. Vistula tworzyła część kolekcji we współpracy m.in. z Ferrari i Porsche. Celem Rafała Czapula miało być przyciągnięcie młodszego klienta, zamożnego 30-latka, który do tej pory wybierał zagraniczne marki.

Niestety kolekcje Vistuli okazały się zbyt drogie. Większość produktów z linii projektowanych przez Rafała Czapula kosztowały tyle, co artykuły marek pokroju Hugo Boss, a nawet Emporio Armani. Niektóre były o kilkaset złotych droższe.

Strategię tę krytykował m.in. późniejszy zarządzający Vistulą Jerzy Mazgaj, którego jedna z firm odpowiada m.in. za butik Burberry czy Kenzo.

– Kiedy przejmowałem Vistulę, jej najdroższe garnitury kosztowały 3,6 tys. zł. A ubrania Armaniego czy Bossa można było kupić za 2,2 tys. Poprzedni prezes chciał otwierać sklepy na najlepszych, handlowych ulicach Mediolanu i Londynu. Zmieniliśmy tę strategię – tłumaczył Mazgaj w jednym z wywiadów.

Nowy prezes postanowił kierować produkty do dawnych klientów Vistuli.
– Nie będzie awangardowych ciuchów, które sprawiały, że najcenniejszy klient, średnio zamożny dentysta czy adwokat, wchodził do sklepu i nic nie mógł dla siebie znaleźć – mówił Mazgaj.

Rafał Czapul nie zgadzał się z tą strategią i odszedł z firmy w 2008 r. We współpracy z byłym prezesem Vistuli Rafałem Bauerem założył markę Rage Age. To projekt premium – ceny katalogowe marynarek wynoszą około 2 tys. zł, a płaszczy nawet do 3.5 tys. zł. Projekty są odważne. Widać, że Czapul inspiruje się muzyką rockową, dzięki czemu są one bardzo oryginalne i wyróżniające się na tle innych marek z tej kategorii cenowej.

W kolekcjach znajdują się dopasowane marynarki (często trochę krótsze od standardowych),  przetarte jeansy (zazwyczaj z wąską nogawką) czy koszule o ciekawych wzorach. Choć ubrania Rage Age można uznać za nowatorskie, to nie oznacza to jednak, że nadają się tylko na wybieg.

Dziś klientami Rage Age są osoby, które kilka lat wcześniej nie przekonały się do odmienionej Vistuli. W tej chwili na terenie kraju znajduje się 6 salonów marki. Rage Age sprzedaje produkty także poprzez własny sklep internetowy.

Od uruchomienia własnej marki Rafał Czapul otrzymał już wiele nagród, m.in. tytuł „Doskonałość mody” magazynu „Twój Styl” w kategorii najlepszy projektant. Rage Age zyskało popularność także wśród stylistów współpracujących ze stacjami telewizyjnymi. Dzięki czemu ubrania tej firmy noszą prezenterzy wielu programów.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj