Marki, które powinieneś znać: Brunello Cucinelli

Brunello Cucinelli - opinie
Fot. Brunellocucinelli.com

Nazywany jest królem kaszmiru. Corocznie prowadzi w rankingach najbardziej wpływowych ludzi ze świata mody. Biznesowa historia Brunello Cucinelliego zaczęła się od wynoszącej niewiele ponad 2 tys. zł pożyczki. Dziś Włoch prowadzi jeden z najbardziej znanych domów mody.

Brunello Cucinelli urodził się 3 sierpnia 1953 r. w małej wiosce Castel Rigone we Włoszech. W domu, w którym się wychowywał, nie było bieżącej wody ani energii elektrycznej. Pomimo trudnych warunków młody Brunello nie tracił optymizmu i pomagał w gospodarce. Kiedy skończył 15 lat, przeprowadził się wraz z rodziną bliżej miasta.

W latach nastoletnich Brunello wyróżniał się wśród rówieśników. W lokalnej kawiarni potrafił prowadzić długie dyskusje na tematy polityczne czy ekonomiczne, które nie interesowały jego kolegów. Po szkole średniej wybrał studia na politechnice. Nie był z nich jednak zadowolony. W wieku 24 lat zrezygnował z dalszej edukacji. Rozważał zostanie pisarzem, a potem wstąpienie do klasztoru. Ostatecznie postanowił uruchomić własny biznes.

Cucinelli stawia na modę

Brunello przygodę z biznesem zaczął w sektorze odzieżowym. Pomogło mu to, że jego narzeczona prowadziła w swojej rodzinnej miejscowości mały sklep. Zapewniony jeden punkt sprzedaży nie wystarczyłby, aby konkurować z najpopularniejszymi markami we Włoszech. Cucinelli wiedział, że musi się wyróżnić na rynku. Postawił na kaszmir – materiał bardzo wysokiej jakości. Ujęło go to, że surowiec ten jest delikatny i miękki, ale przy tym wytrzymały. Do tej pory wykorzystywano go głównie w modzie męskiej. Brunello poszedł pod prąd. Wyprodukował kaszmirowe ubrania dla kobiet, m.in. swetry w żywych odcieniach.

Surowiec do stworzenia produktów do dziś pozyskiwany jest z Mongolii. Cucinelli osobiście poznawał wszystkich dostawców i sprawdzał, jakie warunki panują w poszczególnych zakładach produkcyjnych.

Zysku nie wolno osiągać kosztem ludzkiej godności

Cucinelli słynie z dbania o swoich pracowników. Jest jednym z najlepszych pracodawców we Włoszech. Pensje pracowników są wyższe niż u konkurencji z segmentu dóbr luksusowych. Wszyscy kończą pracę o 17:30, dlatego nie istnieje tam pojęcie nadgodzin. Zakazane jest wysyłanie e-maili po godzinach pracy. A sama strategia na prowadzenie firmy zakłada tworzenie tzw. wspólnoty z podwładnymi. W małym miasteczku Solomeo, w którym mieści się siedziba firmy, mieszka wielu pracowników marki. Dlatego Brunello uruchomił w nim teatr, bibliotekę, a nawet szkołę krawiectwa.

Biznesmen – filantrop

Cucinelli wspiera organizacje charytatywne. Założył fundację, na rzecz które przekazuje nawet 20 proc. zysków firmy. Organizuje sztuki teatralne, koncerty, wspomógł też renowację zabytków w Perugii. Jako jeden z nielicznych właścicieli marek luksusowych nie utylizuje niesprzedanych kolekcji, a przekazuje je na rzecz organizacji wspierających osoby potrzebujące. Większość ekskluzywnych firm woli zniszczyć ubrania, aby tego nie były sprzedawane w drugim obiegu po niższych cenach. Co ma obniżać prestiż marki. Brunello uważa inaczej.

Dolina Krzemowa kocha Cucinelliego

Produkty Brunello cieszą się dużym zainteresowaniem wśród założycieli biznesów internetowych. Kojarzycie charakterystyczne koszulki Marca Zuckerberga? Wszystkie pochodzą z kolekcji Cucinelliego. Założyciel Amazona Jeff Bezos nosi płaszcze tej marki. Golfy Brunello wybierał natomiast Steve Jobs.

Brunello Cucinelli w Polsce

W 2020 r. w Warszawie otwarto pierwszy w Polsce butik marki. Mieści się on w budynku Hotelu Europejskiego na Krakowskim Przedmieściu. Jakie są ceny w butiku Brunello Cucinelli? Za kaszmirowy sweter trzeba zapłacić nawet 14 tys. zł. Za marynarkę zapłacimy 15-20 tys. zł, a za płaszcz powyżej 20 tys. zł. T-shirt kosztuje około 1.2 tys. zł, a koszulka polo nawet 2 tys.

Masz jakiś produkt tej marki? Napisz opinię na temat firmy odzieżowej Brunello Cucinelli w komentarzach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj