Po części to podróże sprawiły, że Jędrzej Wittchen założył przedsiębiorstwo produkujące artykuły skórzane, które dziś jest liderem na polskim rynku w tej kategorii.
Właściciel marki Wittchen nie planował działań biznesowych. Nie wiedział też do końca, co chce robić w życiu. Był członkiem zespołu muzycznego, jednocześnie pisał poezję i podróżował. I to właśnie z jednej z takich wypraw przywiózł kilka skórzanych portfeli i torebek, które kupił na targu.
To było w 1990 r. W polskich sklepach wszystkiego jeszcze brakowało, dzięki temu zakupione towary w Malezji udało się sprzedać w naszym kraju z dużym zyskiem. Tak powstało przedsiębiorstwo Wittchen, które po tym sukcesie, dysponując kwotą kilkuset dolarów, złożyło pierwsze zamówienie, już nie na targu, a bezpośrednio w malezyjskiej fabryce.
Minęło 26 lat. Dziś Wittchen jest liderem na rynku galanterii skórzanej. Firma posiada salony sprzedaży w całym kraju. Od jakiegoś czasu uruchomia także punkty za granicą – m.in. w Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
Produkty Wittchen cieszą się dobrą opinią wśród konsumentów, którzy doceniają wysoką jakość artykułów.