Około godz. 12:00 podłączone do internetu telewizory firmy Samsung zaczęły się resetować bez ingerencji użytkownika. Wiele osób rozpoczęło poszukiwania kart gwarancyjnych, uważając, że problem dotyczy tylko ich sprzętu. Okazuje się, że to jedna z największych w tym roku awarii związana z usługą Smart Hub.
Problem dotyczy różnych modeli telewizorów Smart TV. W momencie podłączenia telewizora do internetu na ekranie pojawia się moduł związany z aplikacjami Samsunga, sprzęt przestaje reagować na pilota, a następnie wyłącza się i włącza ponownie. I tak w kółko.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że problem jest globalny. Na forach dyskusyjnych dotyczących telewizorów tej firmy pojawiło się już kilkaset komentarzy. – Telewizor wyłącza się na kilka sekund i ponownie włącza, po przeczytaniu waszych postów wyłączyłem mój ruter Wi-Fi i wtedy TV zaczął działać normalnie – pisze jeden z użytkowników. Także na oficjalnym profilu firmy na Facebooku publikowane są krytyczne wpisy.
Samsung nie udziela informacji na temat awarii.
Od 3 dni nie mam w telewizorze Samsung , Smart Hub. Kiedy nacisnę na pilocie Smart, pokazują się małe okienka w dolnej części telewizora, szybko przesuwające się m.in. You Tube i inne mniej znane. Pomocy co się dzieje?
To już kolejna masowa awaria telewizorów tej firmy.
programiści którzy piszą aktualizację są chyba granatem od pługa oderwani i zaprzęgnięci do pisania softu.
Skandal żeby ubić tyle modeli TV i nie ponieść za to odpowiedzialności
Skandal, że Samsung nic nie mówi na ten temat. Myślałem, że tylko u mnie nie działa. Kosztowało mnie to sporo nerwów.
Jest opcja obejścia problemu i korzystania z TV. Trzeba odłączyć Internet (żeby się tv nie restartował) w ustawieniach SmartHub wyłączyć opcję autostart SmartHub. Wtedy można korzystać z TV jednak każda próba otwarcia karty z aplikacjami spowoduje restart. Żeby korzystać z aplikacji używamy przycisku search na pilocie i szukamy apki, którą chcemy odpalić. W ten sposób pomijamy wadliwy SmartHub.
Dzięki, u zrobiłem tak jak opisałeś i mogłem przynajmniej odpalić konsole.
Dzisiaj jednak jest tuż chyba wszystko OK, Samsung poradził sobie z usterką, ale na wszelki wypadek zostawię wyłączony SmartHub 🙂