Ralph Lauren. Tak powstawała jedna z najbardziej znanych marek odzieżowych

Produkty z charakterystycznym logo przedstawiającym gracza polo na koniu zna chyba każdy, kto choć odrobinę interesuje się modą. 

Ralph Lauren urodził się 14 października 1939 r. w Nowym Jorku. Pochodzi z rodziny żydowskiej, a jego prawdziwe nazwisko brzmi Lifshitz. Pracę w branży odzieżowej rozpoczął jako sprzedawca w butiku Brooks Brothers, jednak od początku jego marzeniem było stworzenie własnej firmy. Dlatego szybko przedstawił swój pierwszy pomysł wyprodukowania partii krawatów różnym osobom z branży odzieżowej. Dzięki jednemu z nowojorskich biznesmenów udało się go zrealizować. Krawaty cieszyły się sporą popularnością, bo rożniły się od tych dotychczas dostępnych na rynku. Przede wszystkim były szersze i bardziej kolorowe. Najpierw trafiły do małych sklepów, a potem do jednego z najbardziej znanych domów towarowych – Bloomingdale’s.

Po tym sukcesie Ralph Lauren postanowił założyć oficjalną firmę odzieżową – Polo Fashions. Jego wspólnikami zostali – brat oraz biznesmen Norman Hilton. Projektant od początku zakładał, że jego grupą docelową będą osoby zamożne. Ralph Lauren przywiązywał bardzo dużą wagę do tego, aby produkty przez niego firmowane cechowały się wysoką jakością wykonania. Oprócz krawatów nowo powstała firma oferowała koszule, garnitury i odzież sportową.

W 1970 r. Ralph Lauren ze wspólnikami otrzymał pierwszą prestiżową nagrodę Coty Awards. Rok później został uruchomiony pierwszy butik marki. Otwarto go w Los Angeles. W następnych latach projektant w dalszym ciągu jest chwalony za bardzo interesujące kolekcje – i to pomimo braku wykształcenia w tym kierunku. W tamtym momencie firma nie była jednak przygotowana organizacyjnie na obsługę tak dużej liczby klientów. Przedsiębiorstwo nie było w stanie zrealizować wszystkich zamówień. W związku z opóźnieniami szybko pojawiły się problemy finansowe. Nowy wspólnik Peter Strom wyprowadził jednak firmę na prostą. Marka przestała samodzielnie obsługiwać cały proces produkcji. Rozpoczęła współpracę z podwykonawcami, a skupiła się głównie na projektowaniu kolekcji.

Lata 80. to już okres nazywany dekadą Laurena. Firma zyskała jeszcze większą popularność, a jej produkty stały się jednymi z najbardziej pożądanych artykułów odzieżowych. Wtedy też zmieniona została nazwa marki na Polo Ralph Lauren. Firma zaczęła też odnosić sukcesy na innych rynkach – w tym perfum. Nie można też zapominać o oryginalnych kampaniach reklamowych marki. O Polo Ralph Lauren słyszeli już nie tylko obywatele USA. Ubrania z logo gracza polo stały się symbolem luksusu, sukcesu i szczęścia.

Dekadę później firma uruchomiała kolejne marki powiązane z głównym brandem. Wszystko po to, aby podzielić grupy klientów i zdobyć nowych odbiorców. Właściciele zaczęli też podpisywać umowy licencyjne na konkretne produkty – i tak chociażby wyłączność na produkcję obuwia Ralph Lauren otrzymała firma Rebook.

Dziś firma jest w dalszym ciągu jedną z najchętniej wybieranych marek odzieżowych. Za jej najpopularniejszy produkt można uznać koszulkę polo. W Polsce firma ma status marki luksusowej i jest pozycjonowana wyżej niż Tommy Hilfiger.

Posiadacie jakiś produkt Ralph Lauren? Zostawcie swoją opinię w komentarzach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj