Jakiś czas temu powróciła do męskich kolekcji. Kurtka jeansowa ma bogatą historię, bo po raz pierwszy założono ją ponad 100 lat temu.
Polubili ją styliści, blogerzy i dziennikarze związani z modą. Dawniej kurtka jeansowa była elementem odzieży roboczej. Wykorzystywali ją głównie poszukiwacze złota. Pierwszy model kurtki jeansowej do mody codziennej wprowadził Levi Strauss w 1905 r. 20 lat później swoją wersję zaproponowała kultowa dziś marka Lee. Oba modele przypominały raczej długą koszulę, a nie produkt znany z dzisiejszych kolekcji. Dopiero dekadę później Lee stworzył nowy projekt i wprowadził na rynek krótką kurtkę z dwoma kieszeniami na piersi. Model 101J okazał się hitem. I jest produkowany do dziś.
W latach 30. kurtkę polubili w szczególności farmerzy. Potem przez lata promowały ją także osoby związane z kinematografią. Pojawiła się ona m.in. w hicie filmowym „Ostatni kowboj” z 1962 r. Po okresie dużej popularności kurtka jeansowa zaczęła znikać ze sklepów. Niektóre marki pozostawiły ją w ofercie, ale nie cieszyła się ona zbytnim zainteresowaniem klientów. Jako że kurtka była noszona głównie do spodni jeansowych, stała się nawet symbolem kiczu i bezguścia.
Moda jednak zatoczyła koło. Kurtka jeansowa powróciła. Zachowała swój charakter, choć trzeba przyznać, że poszczególne marki eksperymentują z fasonami. Czy tym razem pozostanie w modzie na dłużej?