Dwie polskie firmy – Vistula Group i Bytom – zostaną połączone. Władze spółek doszły do porozumienia. Co to oznacza dla klientów?
Obie firmy rywalizowały na polskim rynku odzieżowym o tego samego klienta. Prowadziły też „wojnę cenową”, która polegała na organizowaniu wielu akcji promocyjnych nawet po kilku dniach od pojawienia się nowych kolekcji w sklepach. Połączenie spółek nie oznacza jednak, że Vistula czy Bytom znikną z rynku. Dzięki synergii ma bowiem powstać silna grupa modowa zrzeszająca marki o uznanej pozycji. Zarówno Vistula, jak i Bytom będą korzystać z tych samych podwykonawców. Marki będą także prowadzić wspólne akcje promocyjne.
– Planowane połączenie przyniesie wymierne korzyści łączącym się spółkom w postaci efektów synergii osiąganych głównie w obszarze kosztów ogólnych, kosztów prowadzonej działalności operacyjnej, optymalizacji kosztów pozyskiwania towarów, a także lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich i koordynację polityki marketingowej – czytamy w komunikacie.
Niewykluczone jednak, że już po połączeniu obie marki będą kierowane do innych grup klientów.
W maju 2017 r. przychody Vistula Group ze sprzedaży detalicznej wyniosły 36,9 mln zł.