Opinie o firme W.Kruk. Czy warto kupić pierścionek w firmie W.Kruk?

Opinie o firmie Kruk

To jedna z najbardziej znanych polskich firm jubilerskich, która swoją działalność rozpoczęła w 1840 r. Jakie są opinie klientów i czy warto kupić biżuterię w salonie W.Kruk?

Na przestrzeni lat zmieniał się właściciel firmy. Dziś przedsiębiorstwo W.Kruk należy do Vistula Group SA. Oferuje biżuterię – m.in. pierścionki zaręczynowe, obrączki, ale także wisiorki, bransoletki czy naszyjniki. Najbardziej znanym produktem firmy jest pierścionek „Jedyny”. Ponadczasowy symbol miłości i elegancji tworzony jest w manufakturze W. Kruk. W wielu głosowaniach kobiety wybrały go najpiękniejszym pierścionkiem zaręczynowym w historii.

Oprócz biżuterii w salonach W.Kruk sprzedawane są również zegarki. Firma jest oficjalnym dystrybutorem m.in. luksusowych marek Rolex czy Omega. W ofercie znajdują się także  tańsze produkty – Citizen, DKNY czy Emporio Armani.

W grudniu 2018 r. o W.Kruk stało się głośno za sprawą sporu z autorkami serwisu picapica.pl. Blogerki oskarżyły firmę W.Kruk o plagiat. Stwierdziły, że nowa submarka firmy „Picy Pica” kopiuje ich „sroczy koncept” – motyw przewodni i styl komunikacji. Przedstawiciele W.Kruk odpierali zarzuty, twierdząc, że ich brand został wprowadzony na rynek już 2 lata temu. Wydali też w tej sprawie oświadczenie.

To jednak nie zakończyło sprawy. W związku z wieloma doniesiami medialnymi oświadczenie pojawiło się także na stronie picapica.pl. Poinformowano w nim, że serwis istnieje od 2015 r. i planował w przyszłości uruchumienie linii biżuterii. Autorki strony spotkały się z przedstawicielami spółki W.Kruk w celu ugodowego zakończenia sporu. – Do chwili obecnej nie otrzymałyśmy jednak od spółki wiążącej odpowiedzi na temat stanowiska wobec naszych roszczeń ani dalszego przebiegu negocjacji – tłumaczą Agata i Katarzyna Jankowiak.

Jaka jest Wasza opinia o W. Kruk?. Posiadasz produkt tej firmy? Napisz, co sądzisz o Kruku w komentarzach. Czekamy na Twoją opinię.

32 KOMENTARZE

  1. Podzielam zdanie na temat produktów tej firmy. Masakra.
    Kolczyki z brylantami, które kupiłam w Kruk zmieniły kolor.
    Kolor kamieni określony w certyfikacie jako szampański zmienił się w jednym kolczyku na biały, dobrze że nie zrobił się czerwony.
    Nie wiem kto tam wydaje certyfikaty i czy to na prawdę są brylanty( dodam że za parę tysięcy złotych).
    Teraz mam taką właśnie parę kolczyków- każdy inny
    Był to mój ostatni zakup w tej firmie i lata ich działalności( podobno od 1840 tylko nie wiadomo czy to prawda tak jak w przypadku moich brylantów, które podobno są wieczne) o niczym dobrym w tym przypadku nie mówią. Odradzam

  2. Nie polecam zakupów w Kruku.
    Biżuteria jest niskiej jakości. Jak popsuje się to nie nadaje się do naprawy.
    Dlaczego ?
    Jeśli kupisz wyrób ze złota u jubilera to przedmiot będzie cały z jednolitego materiału. Jeśli próby 3 to cały bedzie ze złota próby 3, jeśli próby 2 to cały będzie ze złota proby 2 itd. Wyrób z Kruka jest dodatkowo pozłacany. Wyrób jest ładny na wystawie. ŁADNIE BŁYSZCZY. Ale już po krótkim czasie staje się brzydki. Złocenie schodzi a pod spodem jest inna barwa.
    Jeżeli coś się zepsuje to po naprawie jest innego koloru i trzeba całość złocić.
    Nie polecam

  3. Podzielam opinię co firmy Kruk biżuteria. Nie są solidni, kupiona biżuteria wymaga ciągłej naprawy – używała jej dorosłą osoba i okazało się się, że bardzo szybko się zużywa i to złoto !!
    Na dodatek problemy z zwrotami robią, które są w ustawowym terminie dokonane. Towar przyjmują pieniędzy nie chcą oddać !!
    Z daleka od Kruka !!!

  4. Nie polecam zakupów w Kruku . A szczególnie zwroty to droga , przez mękę’. Dla nich nic nie znaczą zapisy prawne!!! Wszędzie dotrzymują terminów zwrotu środków przy odstąpieniu od umowy a w sklepie internetowym Kruk już nie!!! Towar zostaje zwrócony a zwrotu gotówki w przewidzianym 14 dniowym okresie brak. I jeszcze stwierdzenia ze oni maja więcej czasu. Zdecydowanie ich nie polecam!!!!

  5. Jestem zażenowana sklepem Internetowym Kruk. Na odbiór przesyłki czekałam aż 19 dni, ponadto zamówiony towar był z odłączoną metką. Idąc dalej dokonałam jeszcze zwrotu 9 dni temu i do tej pory nie mam na koncie pieniędzy z w/w zwrotu.

  6. Tragedia. Zakupiłem żonie w prezencie naszyjnik fredom unlimited jest to łańcuszek z blaszką i kółkiem. Blaszka przechodzi przez środek kółka i łańcuszek jest na podłodze. Napisalem do nich że łańcuszek to bubel i dlaczego nie informują że aby łańcuszek nie spadał trzeba zakupić dodatkowy wisior (w kształcie kółka)aby to zczepil do kupy.odpisali w ogóle bez tłumaczenia tylko że dziękują za informacje. Ja bym to odeslal ale żonie się to podoba więc zamowila dodatkową zawieszke żeby to nie spadało hihi.zawieszka przyszła założona i po godzinie łańcuszek leży na ziemi (dodatkową zawieszka nic nie dała końcówka łańcuszka z blaszką fredom przeszla przez kółko i nową zawieszke)bubel przez duże B

  7. Ja tez również nie polecam biżuterii ze sklepu Kruk jest ona słabej jakości i powiem szczerze więcej tam nic nie kupie.Kupiłem żonie bransoletke srebna którą założyła dwa razy i cała się rozpadła.Zaniosłem ja do sklepu na reklamacje i tam się zaczęły schody.Nie ma mowy o zwrocie pieniedzy,jedyne co mogę zrobić to wymienic na taką samą.Po dłuższej rozmowie z panią kierowniczka sklepu w końcu przyjęła ja na reklamacje,ponieważ chciałem zwrot gotówki za ten bubel bo tak trzeba nazwać ten wyrób.Sprawa jest nie zakończona bo teraz musze czekać 14 dni na decyzje kruk a jak znam życie albo będzie odmowna albo uszkodzenie będzie z zony winy.Nigdy nic nie kupie w tym salonie w olsztynie.Najbardziej utkwiła mi w pamięci pani kierownik burczaca i jednym słowem miała na mnie wyjebane

  8. Bardzo nie polecam! Jestem niesamowicie zawiedziona. Dostałam w prezencie naszyjnik, który niestety musiałam oddać na reklamację. Reklamacja została przyjęta, wydawało się, że wszystko będzie okej. Chłopak dostał smsa, że kiedy naszyjnik będzie do odbioru, to zostanie poinformowany. Ale żadnej wiadomości nie dostał. Wszystko trwało bardzo długo, bo aż 4 miesiące. Rozumiem, że pandemia, że naprawa też swoje trwa itp, ale tyle czasu to chyba trochę przesada.
    W końcu poszedł do salonu osobiście, żeby dowiedzieć się o co chodzi. Podał nr zamówienia i została mu przedstawiona kwota naprawy za coś zupełnie innego. Okazało się, że wynikła jakaś pomyłka i że moje zamówienie zaginęło? Pani powiedziała, że zadzwoni do centrali, dowie się co się dzieje i się odezwie. Dzisiaj dostaliśmy telefon, że naszyjnika nie ma, szanse na znalezienie są ŻADNE i nie dostanę go już z powrotem. Podkreślę tylko, że dotarła do nas wiadomość, że naszyjnik został przyjęty w centrali i że niemożliwe jest żeby naszyjnik zaginął w transporcie czy na poczcie, bo został doręczony osobiście do rąk pracownika salonu.

    Nie dość, że dostałam go w prezencie i miał dla mnie bardzo dużą wartość sentymentalną, to nawet nie mogę go kupić jeszcze raz, bo już ich nie ma. Jestem bardzo rozczarowana.
    Czekałam na to wszystko 4 miesiące… Gdybym od razu dostała informację, że zamówienie zaginęło, być może naszyjnik byłby jeszcze dostępny. Bardzo żałuję, że zdecydowałam się zaufać tej firmie.

  9. Niestety obecne wyroby Kruka są nie warte swojej ceny. W złotym naszyjniku po niespełna roku użytkowania uszkodziło się zapięcie, a należy zaznaczyć że nie nosiłam go codziennie. Zaś cały komplet chabrów z kolekcji Kwiat Nocy szpetnie pociemniał podobnie jak to ma w zwyczaju tandetna sztuczna biżuteria za jakieś grosze. Nie jest to odosobniony przypadek. Moja siostra również boryka się z tym problemem. Po czyszczeniu w Kruku komplet znowu pociemniał. Ponad to sprzedawcy robią problemy gdy klient domaga się swoich praw konsumenta.

  10. Kupując wyroby firmy W. Kruk wyrzucacie pieniądze.
    Bez opisywania moich bardzo negatywnych doświadczeń z tą firmą, poświadczam powyższe złe opinie.
    Kupiłam kilka wyrobów. Wszystkie się popsuły. Są to wyroby o fatalnej jakości, reklamacje nie są uznawane, na zasadzie ” nie, bo nie”. Nie szanują klientów. Uważają, że są bezkarni ale się mylą.
    Podejrzewam, to co inni kupujący, a mianowicie, że sprzedają wyroby z Chin. TANDETA. Przestrzegam wszystkich i proszę… omijajcie ich sklepy szerokim łukiem.

  11. Moja opinia nie dotyczy sklepu internetowego, ale jakości produktów i usług jakie oferuje W. KRUK.
    1- kolczyki z perła na sztyft- perła wypadła ze srebrnej nasadki po kilku miesiącach.
    Reklamacja nie została uznana przez firmę, zaproponowali natomiast naprawę za opłatą ( ok 35 zł za jeden kolczyk, nie pamiętam ile dokładnie), zrezygnowana przystałam na te warunki. Na naprawę czekałam 2 miesiące (!). Naprawa polegała na przyklejeniu perełki do nasadki. Perła została przyklejona krzywo, klej jest widoczny nierówno na perle jak i na nasadce. Za opłacona naprawę w profesjonalnej firmie, po 2 miesiącach czekania spodziewałam się czegos więcej. W ten sposób, mogłam to zrobić sama we własnym domu w 2 min. po ok pół roku, perła znów wypadła
    2- złote kolczyki, ( z wybita na odwrocie 1.4 k), po 4 miesiącach zaczęły tracić barwę- krótko mówiąc W. Kruk sprzedaje pozłacane srebro jako złoto. Reklamacja nie została uwzględniona. Sklep twierdzi, że wina leży po moje stronie i jest to kwestia nieodpowiedniego o użytkowania – wg nich kolczyki odbarwiły się, przez kontakt z substancją chemiczną, co na marginesie jest największa bzdura jaką słyszałam- złoto nie odbarwia się „na srebrno”. Wspaniałomyślnie zaproponowali „darmowe czyszczenie” kolczyków w ramach usługi pielęgnacyjnej. Tu również cała operacja trwała ponad 2 miesiące, kolczyki wróciły do mnie „wyczyszczone”, czyli mówiąc wprost- pozłocone. Po pół roku, kolczyki znowu zmieniły barwę i przebija w nich srebro – jak to w produktach pozłacanych, a nie złotych.
    Załuję, że nie mogę dodać tutaj zdjęć wspaniałej „naprawy” kolczyków nr 1 i równie wspaniałego „czyszczenia” kolczyków nr 2.
    Nigdy więcej nic u nich nie kupię. Jakoś usług jest żenująca, czas oczekiwania zdecydowanie za długi, brak uwzględniania reklamacji zadziwiający, ale przede wszystkim to oszuści, którzy sprzedają pozłacane produkty jako złoto. Odradzam i przestrzegam.

  12. Niestety jakość biżuterii zakupionej w salonie W.Kruk jest bardzo niska. Kolczyki nie dają się zapiąć, bransoletka po kilku dniach od założenia rozsypala się.NIE POLECAM.

  13. Jakość wykonania produktów jest bardzo niska. Z pierścionka po krótkim czasie użytkowania wypadł jeden z kamieni. Pierścionek był używany sporadycznie (10 razy ??), nie został w żaden sposób uderzony. Gniazdo kamienia jest nienaruszone. Zwyczajnie – kamień musiał zostać źle obsadzony. Po dwóch tygodniach przychodzi SMS „Reklamacja nr … nie została uznana. W celu uzyskania szczegolow oraz ustalenia terminu odbioru, prosze o kontakt z Salonem.”. Czyli W.KRUK nie ponosi odpowiedzialności za jakość bubla sprzedanego za cztero-cyfrową kwotę. Oczekuje od klienta jeżdżenia i dzwonienia po salonach, pozostawiając go z uszkodzonym produktem. Absolutnie nie polecam tego sklepu, który nie ma nic wspólnego ze złotnikiem, a jest zwykłą dystrybucją, która (mam wrażenie), sprzedaje niskiej jakości produkty wytwarzane w krajach Azji, absolutnie po kosztach.

    Nie jest to jedyne przykre doświadczenie z tą marką… Po kilku latach W.KRUK dostał ode mnie kolejną szansę i jeszcze bardziej żałuję swojej decyzji. Nie polecam kupować niczego w salonach W.KRUK.

  14. Niestety mam negatywne doświadczenia. Zamówiłam naszyjnik w sklepie internetowym W.Kruk. Cała transakcja przebiegła w miarę gładko, jednak produkt nie spełnił moich oczekiwań, bo niektóre elementy naszyjnika nie były proste. Kiedy postanowiłam produkt zwrócić zaczęły się problemy. Wg regulaminu sklep ma 14 dni na zwrot pieniędzy od momentu wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Niemiła niespodzianka spotkała mnie, gdy po regulaminowych 14 dniach pieniędzy nie otrzymałam. Skontaktowałam się z infolinią, gdzie powiedziano mi, że owszem mają 14 dni na zwrot od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale sklep zastrzega sobie prawo do oddania należności 14 dni od momentu otrzymania zwracanego produktu. Czekałam cierpliwie kolejny tydzień. Dzisiaj mija 23 dzień i nadal pieniędzy mi nie zwrócono. Wykonałam kilka telefonów w tej sprawie, niestety nikt nie jest w stanie ani udzielić mi wyjaśnienia, ani mi pomóc. Kiedy poprosiłam o połączenie mnie z działem zajmującym się zwrotem pieniędzy powiedziano mi, ze to niemożliwe, bo w tym dziale nie ma telefonu. Ciekawe, że tak poważna firma, z tak długimi tradycjami nie wyposażyła administracji w telefony. Nie ma chyba w dzisiejszych czasach firmy poza firmą W.Kruk, w której nie ma telefonów. Cała sytuacja jest oburzająca, bo jako klientka spodziewałam się zupełnie innej obsługi, a przede wszystkim przestrzegania regulaminu. Niestety w tym przypadku cena absolutnie nie idzie w parze ani z jakością produktów ani jakością usług oferowanych przez firmę W.Kruk. Odradzam zdecydowanie korzystanie z usług sklepu internetowego W.Kruk.

  15. Matko, czytam i powiem, że słyszałam takie opinie w realu. Ta strona to potwierdza A szkoda bo mają czasami fajne wzornictwo i wczoraj prawie skusiłam się na kolczyki. Ale zrezygnuje. Dodam, że jestem wiele z od paru lat Tous. Mam już od nich tak wiele rzeczy i są nie do zdarcia. W sumie niektórych nie zdejmuje tylko w nich często śpię i biorę prysznic, pływam w basenach.. deszcz.. mydło.. nic nie widać po bransoletkach. Mówię o tych na sznureczkach. Chyba tak jednak wrócę po kolczyki…

  16. Niestety – firma niepoważna – przez 2 lata walczyłam z reklamacja branzoletki /ok. 10 tys /której zapięci rzepsuło się po 3 miesiącach użytkowania / 2 lata gwarancji Bezskutecznie
    Nigdy nie wejdę do sklepu Kruka

  17. Firma niestety nie umie się zachować – zareklamowałem zapięcie w branzoletce złotej / ok 10 tys / zepsuło się po 3 miesiącach noszenia / gwarancja 2 lata / i dostałam odpowiedz ze nie da się naprawić – a wiec proszę sobie odebrać reklamacje i wyrzucić – bo nie da się jej nosić . JESTEM OBURZONA I NIGDY NIE WEJDĘ DO SALONU KRUKA

  18. Obsługa tragiczna. Sprzedali zegarek za prawie 2 tysiące złotych z wyładowaną baterią. Wymiana baterii trwa tydzień czasu-porażka . Kłamią w żywe oczy, myślą że klient jest debilem . I jeszcze sprzedawca pyta czy włożyć zakupy do firmowej torebki. Biżuteria jest piękna ale nigdy tam juz nic nie kupię

  19. Ponad rok oczekiwałam na dostępność pierścionka. W końcu się pojawił jak tylko otrzymałam powiadomienie o dostępności złożyłam zamówienie. 14 kwiecień model SBI/PC020 zamówienie K_KKP-469 opłacone PayU następnie go dnia potwierdzenie że środki do Państwa dotarły.
    Oczekiwałam cierpliwie na zamownie około 20.04 telefon na infolinię co z moim zamówieniem Kiedy otrzymam przesyłkę Pani informuje że 28.04 zostanie wysłana mam czekać . Niestety nie dociera. wczoraj 4.05 dzwonie ponownie Tracąc kolejna godzinę w oczekiwaniu na połączenie. I w zamian za odpowiedź jakiej się spodziewam otrzymuje pytanie od konsultanta   ….To nikt się z Pania nie kontaktował Bo Pani artykułu nie ma i pewnie będzie anulacja. Pytam jak to możliwe skoro w między czasie dzwoniłam pytałam kazaliście  czekać. W odpowiedzi słyszę że pewnie artykuł miał wadę i dlatego nie został wysłany …Ja wszystko rozumiem ale ktoś powinien napisać zadzwonić przedstawić sytuację Zaproponować inny rozmiar lub zaproponować rabat jeśli produkt nie jest pełnowartościowy. Poprosiłam o kontakt z kierownikiem odpowiedzialnym za obsługę klienta ….cisza. Za to dziś rano mail anulowaliśmy Pani zamownie przepraszamy nie. Dla mnie nie jest to satysfakcjonujace załatwienie sprawy. Gdybym nie dzwoniła nie dopominalam się rozumiem …dostali Państwo płatność jest coś nie tak jest informacja anulacja, ale nie w ten sposób.
    Z ciekawości wchodzą niezwłocznie po otrzymaniu maila z anulacją na Państwa stronę sprawdzić artykuł. Po złożeniu zamówienia również sprawdzałam i w ciągu jednego dnia cała rozmiarówka była sprzedana. Dziś dostępna poza rozmiarem 22. Dość dziwna sytuacja anulują Państwo zamówienie jednoczenie wystawiając pełen asortyment ponownie na stronę . Co robię …zamawiam ponownie. Kolejny raz dzwonię na infolinię i kolejny raz czuje się ignorowana przez tą samą osobę kolejny raz prosząc o kontakt kierownika który zapewne kolejny raz zignoruje prośbę Bo jak twierdzi Pan z infolinii nie ma obowiązku się ze mną kontakowac

  20. Nie polecam. Wypada cyrkonia że złotego pierścionka po TYGODNIU nie przyjmują reklamacji I twierdzą że było nie właściwie użytkowane. Szkoda prawie 500 zl…

  21. Mocno nie polecam! Firma nieodpowiedzialna. Gdy pierwszy raz składałam zamówienie przysłali produkt nieadekwatny do przedstawionego na stronie. Przy kolejnych zakupach było tylko gorzej. Zwróciłam produkt, który nie spełniał moich oczekiwań, miesiąc czekałam na zwrot gotówki i zero odzewu, więc zdecydowałam się tam zadzwonić. Poinformowano mnie że produkt nie dotarł do sklepu, natomiast po wyjaśnieniu sprawy z firmą kurierską mam potwierdzenie, że paczka ze zwrotem została odebrana. Pieniędzy brak, a firma twierdzi że po wyjaśnieniu sprawy skontaktują się ze mną. Do dnia dzisiejszego temat nie załatwiony!

  22. Odradzam zakupy w tej firmie . Pierścionek się rozleciał. Złożyłam reklamację. Odrzucona. Złożyłam ponowną z prośbą aby wymienili kamień odpłatnie . Też odrzucono.
    Kupiłam zegarek za 4 tys. po 2 miesiącach rozleciała się bransoletka. Też reklamacji nie uwzględnili , bo paski nie podlegają gwarancji.
    Jestem posiadaczem platynowej karty w tej firmie , a traktują mnie jak intruza.

  23. Nie polecam Kruka! Kolczyki jednorazowe. Reklamacji nie uznaja bo według ich widzi mi się jest to uszkodzenie mechaniczne. Dwie pary kolczyków i w obu odpadł sztyft po drugim założeniu. Jesli chcecie miec biżuterię tylko w pudełeczku to jak najbardziej moge polecić.

  24. Po 4 miesiacach prob i prosb odebralam dzis swoj nie naprawiony pierscionek zareczynowy. Nigdy wiecej nic tam nie kupie ani nikomu tej firmy nie polece, wrecz przeciwnie bede wszystkim opowiadac jak reaguja na reklamacje. Pierwsza reklamacja zlozona w tamtym roku z powodu znieksztalcenia pierscionka zostala co prawda uznana i wykonana choc swoje wysluchalam ze z pierscionka zrobilo sie jajo bo na niego nazdepnelam. Brak slow… Po zaledwie kilku miesiacach wylecialo mi oczko i tu juz nie byli tacy chetni do naprawy. Raz odrzucili moja reklamacje i teraz drugi raz rowniez. Uslyszalam oczywiscie ze to moja wina i ze jedynie moga mi go naprawic za ponad 600zl. Dzisiaj odebralam i bylam zmuszona zaniesc do innego jubilera ktory naprawe wycenil za jedyne 320zl. Jest roznica?! W Kruk to jeden wielki zart, szkoda ze moj pierscionek nie doczekal nawet 1rocznicy:( przykro.

  25. Dokładnie – oszukują niesamowicie. Kilka lat temu kupiłam pierścionek – na metce złoto 585, cena ok 1000 zł. Wczoraj byłam go wycenić do jubilera, ponieważ niestety nie można go powiększyć i okazało się, że jest to zwykłe srebro!!! Spłakałam się niesamowicie i wiem, że takim OSZUSTOM nigdy nie zaufam!!!

    • Po tygodniu noszenia srebrnego pierścionka był do wyrzucenia, cały porysowany. A szkoda bo tani nie był, nigdy więcej zakupów w tym sklepie. ODRADZAM!

  26. Sprzedają najgorsze buble. Uważajcie i omijajcie W.Kruk, a szczególnie produkty Jedyny bo się sypią po kilku założeniach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here