Lacoste to najchętniej wybierana firma odzieżowa przez najbogatszych Polaków – wynika z pierwszego w naszym kraju badania marek luksusowych przygotowanego przez PBC.
Ubrania z charakterystycznym logo krokodyla nabywa aż 35 proc. mężczyzn z osobistymi dochodami powyżej 5 tys. zł miesięcznie. Wśród najbogatszych popularna jest także niemiecka firma Hugo Boss – jej produkty kupuje 32 proc. badanych. Podium uzupełnia marka Tommy Hilfiger, której artykuły wybiera 27 proc. panów. W pierwszej dziesiątce znalazły się także inne marki uznawane za luksusowe m.in. Calvin Klein (26 proc.), Giorgio Armani (18 proc.), czy Versace (17 proc.). Nie ma wśród nich polskich firm
W badaniu sprawdzono również, kosmetyki jakich marek najchętniej kupują najbogatsi. Okazuje się, że najwięcej zamożnych mężczyzn wybiera produkty firmy Hugo Boss (46 proc.). 32 proc. nabywa kosmetyki Lacoste, a 25 proc. Giorgio Armani.
Co ciekawe, istnieją duże różnice pomiędzy markami wybieranymi przez mężczyzn a preferowanymi przez kobiety. Najbogatsze panie najchętniej kupują ubrania marki Calvin Klein (33 proc.) i kosmetyki firmy Christian Dior (31 proc.)
Bogaci panowie najczęściej jeżdżą samochodem marki Audi (26 proc.), rzadziej BMW (22 proc.) czy Mercedes (14 proc.). Porsche czy Lamborghini posiada mniej niż 5 proc. badanych zarabiających powyżej 5 tys. zł.
Z badania wynika, że już 290 tys. Polaków osiąga miesięczne dochody powyżej 14 tys. zł. Co drugi badany z tej grupy wydaje miesięcznie na ubrania ponad 2 tys. zł.